Zato što je Data Science oblast koja kombinuje statistička pitanja, mašinsko učenje, baze podataka i mnoga druga znanja. I zato što je cilj ove oblasti sticanje dubljeg uvida u podatke. A to svima koji raspolažu podacima omogućava da donose bolje odluke, bolje usmeravaju poslovne aktivnosti i još mnogo toga.
Zato je Code (by Comtrade) realizovao više obuka iz oblasti R Programming for Data Analytics and Data Science za poslovne korisnike, uključujući Comtrade. Neke obuke su još u toku, dok su druge u fazi planiranja.
Zašto baš R programming? Jer je, u širokom izboru alata koji se koriste u ovoj oblasti, programski jezik R na vodećem mestu. U njemu se primenjuju skoro sve statističke tehnike, mnogi algoritmi mašinskog učenja, grafički paketi za sve vrste vizualizacija itd. – ovaj spisak se neprestano proširuje.
Ali, R nije samo programski jezik, već predstavlja kompletno open source razvojno okruženje za analizu podataka i prediktivno modelovanje. To znači da je specifičan i po svojoj širokoj zajednici korisnika, kao i velikom broju paketa. Korisnici su istovremeno i developeri koji konstantno prave različite distribucije programa, te je broj paketa porastao sa 8000 na preko 12000 u poslednjih godinu dana.
Predavači su iskusni developeri, sa višegodišnjim istraživačkim i praktičnim iskustvom u korišćenju programskog jezika R. Sa mnogo entuzijazma i strpljenja prenose ova specifična znanja polaznicima obuka.
Zainteresovanost i angažovanje polaznika i njihovih matičnih kompanija potvrđuju da je naša odluka da Code by Comtrade uđe u ovu zanimljivu i sve prisutniju oblast bila ispravna.
Za svaku kompaniju je važno da razvije efikasne modele i mehanizme prikupljanja, obrade i analize podataka, da bi bila u stanju da maksimalno iskoristi sve raspoložive informacije. U današnjoj privredi, informacije su najvredniji resurs, a Data Science daje bolji uvid u te informacije.
Data Science se već primenjuje u gotovo svim oblastima i industrijama, a potreba za njenom primenom postaje sve veća. Samim tim i je i programski jezik R sve popularniji – kao i naše obuke.