prijavi se
< Nazad
27.07.2020

CODE virtuelna učionica – savremeni odgovor na aktuelne izazove u obrazovanju

Tekuća godina donela je sa sobom nove izazove društvu, ekonomiji i načinu na koji proizvodimo, razmenjujemo, raspodeljujemo i trošimo resurse. Najvažniji resurs informatičkog doba u kojem živimo jeste znanje, a postojeći načini njegovog alociranja pokazali su se nedovoljnima da odgovore na novu realnost i njene specifične kriterijume.

 

Proizvodnja intelektualnim radom izmeštena je u remote zonu, što se svakako odrazilo i na oblast programiranja. Čak i najveći sistemi poput Microsoft-a odlučili su da zaposlene preusmere na online work do kraja oktobra, dok se sve više pominje i produženje tog modela organizovanja do kraja tekuće, a ponegde i do kraja 2021. godine.

 

Ista je situacija u oblasti obrazovanja. Nove okolnosti onemogućile su kontinuiranost i redovnost izvođenja nastave tradicionalnom metodologijom, koja podrazumeva putovanje do škole i nazad, i usmerile edukaciju u pravcu online obuka. Čak i najmlađi školarci počeli su da prate nastavu od kuće, poput njihovih starijih kolega na obukama za više stepene znanja.

 

Vrlo brzo, pokazalo se da nisu sve online obuke stvorene iste!

 

Adaptibilnost i postojeći nivo adaptiranosti predavača na novu “scenografiju” i naprednu tehnološku infrastrukturu predstavljaju imperativ uspešnog transfera znanja u 2020. godini, kao i prilagođenost strukture curriculum-a – međutim, ključna razlika koja je odvojila “žito od kukolja” u pogledu kvaliteta nastave jeste kriterijum interaktivnosti, posedovanja virtuelne učionice ili jednostavno rečeno: da li je nastava uživo ili ne?

 

Mnogi prestižni, edukativni portali poput Udemy-ja i sličnih nude kvalitetna predavanja, ali conditio sine qua non svakog optimalnog transfera znanja, poput dvosmernosti komunikacije u realnom vremenu, često nije u ponudi. To rezultira usporavanjem prenosa ili umanjenjem broja prenesenih korisnih informacija, kao i učestalim odustajanjem polaznika od započete obuke.

 

Zbog toga se virtuelna učionica (Virtual Classroom) pokazala kao najadekvatniji “ambijent” za komunikaciju predavača i polaznika u procesu savladavanja gradiva, u periodu u kojem online nastava već preuzima značajan udeo u obrazovanju, a naročito u okolnostima pandemije i vanrednih mera sa neizvesnim rokom trajanja.

 

Virtuelna učionica, kao koncept e-learning-a podrazumeva opciju postavljanja pitanja od strane slušalaca i davanja personalizovanih feedback-ova u realnom vremenu od strane osobe koja izvodi nastavu, što rezultira podizanjem nivoa komunikacije, rada i njegovih rezultata. Predavač je u situaciji u kojoj može da prati napredak svakog od polaznika tokom procesa prenošenja znanja, i da u skladu sa navedenim reaguje kada je to potrebno.

 

Polaznik u svakom trenutku može da zatraži pomoć predavača ili drugih kolega i tako ostane u predviđenom ritmu transfera znanja. Opcija “deljenja ekrana”, tj. stavljanja svog ekrana na uvid predavaču ili kolegi polazniku, omogućava dobijanje pomoći, ispravki, saveta, komentara – kao prilikom izvođenja nastave tradicionalnom metodom, u školskoj klupi.

 

Značaj efektivne interaktivnosti učesnika shvatili su svi odgovorni poslovni subjekti i zato se u ovom trenutku oko nas odvija nikada pre zabeležen broj: vebinara, audio i video konferencija, web prezentacija, live streaming-a i online kurseva i obuka. Uostalom, nije slučajnost to da je Zoom korporacija – proizvođač telekomunikacionih tehnologija, ostvarila drastičnu multiplikaciju cene akcija u 2020!

 

Naša obrazovna ustanova je ovu važnu pouku savremenih trendova shvatila ozbiljno i usmerila svoje resurse na kreiranje virtuelne učionice i pratećih multimedijalnih sadržaja i nastavnih sredstava, koji zajedno pozitivno stimulišu kvalitativni i kvantitativni aspekt komunikacije na relaciji predavač – polaznik.

 

Code virtuelna učionica podrazumeva komunikaciju uživo sa predavačem, kao i naknadne konsultacije i raspolaganje nastavnim materijalom – prilagođenim specifičnostima live online obuke, koju vode profesionalci sa višegodišnjom praksom izvođenja nastave i prenošenja znanja u virtuelnim učionicama.

 

Pozivamo te da saznaš više o tome, kao i da doneseš odluku o sticanju ili unapređenju postojećeg nivoa znanja o programiranju u Code-u, Comtrade-ovom centru za IT obuke.

 

Pravo vreme je sada!

Komentari

1 thought on “CODE virtuelna učionica – savremeni odgovor na aktuelne izazove u obrazovanju

  1. Никола Гавровић says:

    Поштовани,
    Добар дан, прочитах Ваш одељак у вези са online образовањем наставом на даљину и успешност у реализацији исте и заинтересован сам за учење и стицање знања из нових техника и вештина, ради што бољег и квалитетнијег спровођења online наставе. Завршио сам Учитељски факултет у Београду и дипломирани сам учитељ-професор разредне наставе. Желео бих да усавршавам на пољу е-наставе. Велико Вам хвала унапред! Срдачан поздрав!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *